Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 21 september 2013

Eindelijk tijd om te settelen

Na anderhalve week heb ik dan eindelijk tijd om alle gebeurtenissen op te schrijven.

Alle voorbereidingen voor deze grote stap, het studeren in Boedapest, begonnen al heel vroeg; tickets boeken en een plaats vinden om te slapen de eerste dagen. Omdat Corvinus University geen campus heeft, moest ik zelf op zoek gaan naar een appartement. Na alle verslagen van vorige exchange studenten te hebben gelezen, kwam ik erachter dat het het handigst is om eerst een paar dagen in een hostel te zitten en om daar dan naar huisgenoten en een appartement te gaan zoeken. Gelukkig werden er veel tips van hostels gegeven, en heb ik besloten om naar Casa dela Musica te gaan.

Ongeveer anderhalve week voor ik zou vertrekken, kreeg ik een berichtje op facebook van Merith, die ik al een keertje ontmoet had tijdens een ESN event in Groningen. Ze vroeg of ik al een huisgenoot had, en omdat ik dat nog niet had, hebben we besloten om samen iets te gaan zoeken. Toen kwamen we er ook nog achter dat we in hetzelfde vliegtuig zaten, dus toen hebben we ervoor gezorgd dat we stoelen naast elkaar hadden. Op het vliegveld aangekomen, was daar ook Jessika. Jessika had ik ook op datzelfde event al ontmoet. Gelukkig was er meteen een klik tussen ons alle drie. In Boedapest aangekomen, moest Jessika wachten op haar toekomstige huisgenootje, Jenna uit Finland. Merith en ik zijn toen met de airport shuttle naar mijn hostel gebracht.

Omdat Merith het hostel pas een paar dagen voor vertrek heeft geboekt, was er geen plaats meer in Casa dela Musica, dus kwam zij terecht in Bazar hostel, ongeveer 5 minuutjes lopen van de mijne. Dus tijd om in te gaan checken, hier kreeg ik even een space momentje, want ik kon mijn ID niet vinden, na eventjes zoeken vond ik hem gelukkig. Ik zat 2 nachten op een kamer met 10 meisjes, wat voor mij toch wel iets te veel is.

Snel mijn koffers dumpen en..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!