Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 3 mei 2013

Lente in Hongarije

En daar zit ik dan, in het vliegtuig van mijn favoriete luchtvaartmaatschappij naar Boedapest. En met mij de complete Nederlandse Judoploeg. Zij zijn op weg naar het Europese kampioenschap in de Hongaarse hoofdstad. Het gaat niet allemaal naar wens: het vliegtuig is te laat, dus de schoonmaak houdt het boarden op. Vervolgens moet er nog benzine worden bijgetankt. Intussen mogen wij de riemen niet vastmaken en worden gevraagd goed te letten op de instructies van de bemanning.

Dat maakt mij toch ietwat nerveus. Maar kennelijk ben ik de enige. Dan moeten we naar de verre polderbaan, wat leidt tot een tochtje waarvan je naar verloop van tijd denkt dat de reis naar Boedapest over de weg afgelegd gaat worden.

De zeer communicatieve piloot stelt ons gerust: hij zal wat sneller vliegen om de verloren tijd in te halen. Later zegt hij ook nog dat hij een stuk heeft afgesneden. Afgesneden? Ik hoop dat één en ander in overleg met de verkeersleiders is gegaan.

Maar dan arriveren we in het zonovergoten Boedapest. In de aankomsthal verruil ik vast mijn winterschoenen voor mijn Birkenstock-slippers. 23 April en 25 graden, wat wil je nog meer! Voor Koninginnedag wordt zelfs 30 graden voorspeld.

Elisabeth haalt mij op van het vliegveld.

Het is dan nog twee uur rijden naar.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!