Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 16 december 2012

Het EK

Zondagochtend om half zeven, en mijn wekker gaat af! Waarom? Nou, er zijn niet veel dingen waarop ik op zondag vroeg m’n bed voor uit kom, maar vandaag stond er iets op het programma waardoor ik tien seconden na het afgaan van de wekker al naast het bed stond te stuiteren. Vandaag was het EK atletiek in Szentendre! Een klein dorpje ongeveer 30 kilometer ten noorden van Budapest. En daar moest ik als fervent loper natuurlijk bij aanwezig zijn!

Het openbaar vervoer van Budapest naar Szentendre is niet goed en daarom moest ik dus al om tien voor acht de deur uit. Via een paar bussen, een metro en een „HEV” kwam ik uiteindelijk rond kwart voor elf uit in het centrum ven Szentendre. Ik moest vanaf daar nog een klein stukje de bergen in naar „Skanzen”, waar het EK die dag plaats vond.

Helaas kwam ik er al snel achter dat de eerst volgend bus naar Skanzen pas om vijf over twaalf ging! Help! Want zo you ik veel te laat aankomen! Ik zocht het informatiebureautje van het busstation en ging daar naar binnen om te vragen of er geen andere optie was. Daar binnen trof ik welgeteld twee kantoormedewerkers aan en een klein driftig mannetje dat kennelijk niet blij was met de gang van zaken daar in Szentendre.

Ik snapte al snel, nadat ik hem een aantal keer „European championship” had horen schreeuwen tegen de kantoormedewerkers, dat hij dezelfde kant op moest als ik. Het kleine mannetje bleek uit Tsjechië te komen en met het word “taxi” wist ik hem duidelijk te maken dat we misschien wel per taxi naar Skanzen toe konden gaan.

Hij knikte goedkeurend en dus, zo gezegd zo gedaan, ging ik met het Tsjechische mannetje op zoek naar een taxi.

Al snel vonden we er een die...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!