Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 24 november 2012

Vrienden

Omdat ze hier maar tweeënhalve dag zouden blijven, had ik het programma aardig vol gestopt. Daarom hebben we gelijk op donderdag geshopt op Vaci utca, de grootste winkelstraat van Hongarije. Hebben we de Szent Gellert beklommen met de benenwagen, om bovenop van het welverdiende uitzicht te genieten terwijl de duisternis langzaam over de stad viel.

Verder hebben we gegeten bij het favoriete Gypsy restaurant van Zarah, Remco en mijzelf: Bangó Margit. En zijn we de avond geëindigd in Szimpla, een bekende club voor Erasmus studenten. Aangezien de vakantiegangers die dag al om vijf uur ’s ochtends naast hun bed stonden, hebben we het niet zo laat gemaakt en heb ik ze rond een uurtje of elf de weg naar hun hostel gewezen en ben ik terug gegaan naar mijn dormitory.

De volgende ochtend stond ik om negen uur weer voor de deur. Het programma van die ochtend was iets wat ik al heel lang wilde doen. In de kamer waren het Michiel Pieter en Nick die hun hardloopschoenen aan het strikken waren, en Myrte en Veere die zich klaarmaakten voor een ochtendje shoppen bij Nyugati pályaudvar. Ja ja, de mannen hebben die ochtend Margitsziget rond gelopen. Het eiland midden in de Donau.

Het rondje om Margitsziget is, volgens Runnersworld hardloopmagazine, de ideale plek voor hardlopers in Budapest. En deze ronde wilde ik al lang een keer lopen, en met vrienden is dat natuurlijk nog leuker!

Op het eiland bevind zich aan de waterrand een.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

Margitszigeti futópálya



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!