Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 16 september 2012

Hol Laksz? a Budapesten!

Eenmaal terug in Boedapest werd het echt tijd om de zoektocht naar een kamer een tandje bij te zetten, en met succes. Precies één dag voor het begin van het semester heb ik een kamer gevonden op een van de allerbeste plekjes van Boedapest!!! Ik woon er inmiddels al een paar dagen en kan het nog steeds niet geloven. Het is in een prachtig pand en ligt midden in het centrum van de stad (voor alle google mapsfans: 1053 Budapest Magyar Utca 30).

Het huis licht tegenover een parkje en er zijn overal leuke winkeltjes, cafeetjes en restaurantjes. Ik deel het huis samen met David (Nederlander), een Alex (Zweedse) en Alex (Australische) die, net als ik, allemaal aan de Eötvos Lórand University studeren. Veel tijd om te verhuizen had ik echter niet, want de volgende dag begon gelijk de introductie.

‘s Ochtend werden we allemaal opgewacht in een zaaltje waar ons niet heel veel meer verteld werd dan dat we alles zelf moeten regelen en uitvinden. Wat betreft het organisatietalent heb ik dan ook echt het idee dat ik ergens in subtropisch Afrika ben beland in plaats van een land binnen de Europese Unie. Niemand weet iets, niemand snapt iets en vrij essentiële zaken als een definitief cursusaanbod of starttijden zijn vaak lastig tot niet beschikbaar.

Het zal dus nog eventjes duren totdat ik echt zeker weet welke cursussen ik dit semester zal volgen. Ondanks dat dat soms een beetje ongemakkelijk is, kan ik er wel om lachen. Ik denk dat het als Nederlander ook zeker geen kwaad kan om je een beetje aan te passen aan deze nonchalante en meer ontspannen leefwijze, want uiteindelijk komt alles hier toch wel op zijn pootjes terecht;)

Wat betreft de medestudenten zit het hier..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!