Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 28 augustus 2011

Het nut van de Hongaarse taalcusus

Langszaam maar zeker wen ik aan het Hongaarse leven: In plaats van boterhammen eet ik tussen de middag gulyásleves (goulashsoep) en na het stappen eet ik geen frikandel of pizza shoarma meer maar lángos. Dat is een (vette) platte aardappelkoek vaak belegd met sour cream, knoflook en geraspte kaas.



In ieder gerecht dat ik zelf kook gebruik ik tenminste een paprika en bier gaat niet in fluitjes of amsterdammertjes maar gewoon in halve liters. Veel makkelijker, dan hoef ik niet zo vaak naar de bar. Tijdens de Hongaarse taalcursus heb ik ook enkele zinnen geleerd die erg goed van pas komen in sociale situaties.



En inmiddels heb ik het voor elkaar gekregen om ‘kérek ket pohár sört’ (ik wil graag twee glazen bier) zo goed uit te spreken dat ik voor Hongaars wordt aangezien. Beetje jammer dat ik bij de daaropvolgende vraag vaak weer meteen door de mand val en........



KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!