Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 28 augustus 2011

De eerste week

Hallo allemaal,

Nou dat was hem dan.. de eerste week. Het was vooral een introductieweek voor mij. Ik heb dus niet echt hoeven werken, maar ik ben overal langsgeweest en ik heb met mijn collega's kennis gemaakt.

Iedereen is heel aardig en omdat de taal heel moeilijk is voor mij proberen ze mij daar heel erg mee te helpen. In het multicultureel centrum zijn veel kinderen een soort wees. Ze hebben wel ouders, maar de reden voor de ouders om kinderen te nemen is een groot deel van de tijd voor de kinderbijslag. Het komt ook vaak voor dat een van de ouders vast zit. Multikultura (waar ik deels werk) is dus een soort van dagopvang met allemaal activiteiten, maar bijvoorbeeld eten en slapen doen de kinderen thuis. Het is de bedoeling dat ik ze ga proberen een beetje basic Engels te leren zoals: "My name is Ernst" en simpele dingetjes zoals kleuren en dieren enzo.

Ik ben hier pas een week, maar ik begin mij al wel echt een inwoner van Boedapest te voelen. Ik reis veel met het openbaar vervoer en begin nu ook echt plekken te herkennen (Boedapest is echt groot).

De taal is moeilijk voor mij, maar.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!