Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 28 augustus 2011

De aankomst

Nadat we gegeten hadden pakten we weer de auto en gingen we een BKV-kaart halen. Dit houdt dan in dat ik in Boedapest oneindig van het openbaar vervoer kan gebruiken. Ondertussen kreeg ik in de auto uitleg over de beroemde en beruchte zigeuners hier. In Nederland heb je op sommige plekken hangjongeren, hier zijn het zigeuners, maar in veel grotere mate. Ze vragen om sigaretten, geld en proberen je op elke mogelijke manier geld afhandig te maken als ze de kans krijgen om met je in gesprek te komen.



Mijn eerste woordjes die ik mijzelf heb aangeleerd zijn dan ook

"Nee" en "Bedankt", respectievelijk "Nem, Küszünüm". Mikey vertelde mij hoe ik ze kon herkennen en na 1 minuut zag ik ze dan ook overal lopen. Donkerdere huid, new kids on the block kleding en meestal lopen ze met een hele groep kinderen over de straat. Het is niet dat ze zoveel om hun kinderen geven heb ik van horen zeggen, maar meer omdat ze dan kinderbijslag krijgen. Mooi verhaal.



Na de OV kaart hebben we geprobeerd een mobiel voor mij te krijgen, maar............



KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!