Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 30 december 2010

Eerste hongaarse les

Vandaag was eentje om niet meer te vergeten. Vandaag had ik mijn eerste hongaarse les.

Maar eerst nog even gisteravond.
Ik dacht dat wij naar de universiteit moesten voor een of andere opening, maar het was gewoon in het hostel in de eettent.
Een paar hoge pieffen zeiden hallo en weet ik het allemaal, en alles erachteraan vertaald in het hongaars, niet te doen.
Ik leerde een van mijn eerste woorden, namelijk proost, zoals stijn schrijft, uitgesproken als eggesjekkedre hihi. Je zegt het ook wanneer iemand niest. Het betekent zoiets als op je gezondheid. De hongaren plakken alle woorden aan elkaar, dat is om het simpel te houden?

Het eten was goed te doen, wat jammer is is dat ze hier dikke freunden zijn met de frituurpan. Als er groente is, dan hebben ze het geparneerd en in de hete pan gegooid. Erg jammer. Blijkbaar typisch Hongaars. Ik hoef die shizzle niet. Ik heb lekker sla met brood gegeten, wat kip met natuurlijk paprika (Szeget staat bekend om zijn paprika's) en een beetje pasta met gek rundvlees. Wel allemaal goed te doen, maar wederom helaas, overal zit plusmin 4 kilo zout op.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!