Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 14 juli 2013

Saludo desde .... Budapest!

Bij de grensovergang Mohacs is het nog vier dagen tot Budapest. Tegen de avond komt er een leger muggen los waar je U tegen zegt. Het is zo erg dat ik een lange broek moet aantrekken, een shirt met lange mouwen en een muskietennetje over mijn hoofd om het enigszins dragelijk te houden. Het vervelende is dat het nauwelijks afkoelt, tot 00.00 blijft het drukkend warm.

Het lukt me niet de hele tijd om de Donau route te volgen omdat ik geen kaarten heb en de route niet al te best is aangegeven. Uiteindelijk kom ik over een super-autobahn Budapest in. In tegenstelling tot Turkije, en verpauperde- wanna- be- europese- oostblok landen is het hier verboden om op de autobahn te fietsen. Ik merk dat aan het bieb bieb en het nerveuze gedrag van LKW's die me op een haar na passeren.

Het imposante parlementsgebouw van Budapest doet me erg aan Venetie denken.

Ik vind het een heel aangename, mooie.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen en de foto's te bekijken !!!