Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 8 mei 2013

Stedentrip naar Budapest

Afgelopen meivakantie ben ik met mijn vader naar de hoofdstad van Hongarije gevlogen, Budapest. Elk jaar gaan wij naar een grote stad voor een aantal dagen en dit jaar kozen wij voor deze stad. Waarom? Eigenlijk geen idee. We hoorden veel (positieve) verhalen en dachten, dan gaan wij dit jaar naar Budapest om met eigen ogen te ervaren of deze verhalen waar zijn. Al snel kwamen mijn vader en ik tot de conclusie: I’ve been there, done that and never again.

Wij kwamen waarschijnlijk tot deze conclusie omdat onze verwachtingen te hoog waren. Zo hoorden wij dat je er ontzettend goed kan winkelen en alles goedkoop is. Helaas, ik kwam met niks terug. Mijn vader kwam met één tas terug van een winkel die ook in Nederland te vinden is.

Op een terrasje betaalden wij, omgerekend, acht euro voor een biertje en een colaatje. Het was telkens die verrekte ‘service’ die wij bovenop onze bestelling moesten betalen. Misschien echt iets Hollands? Maar ik vind dat je je fooi moet verdienen en niet bij voorbaat al moet berekenen. Wat vinden jullie?

Anyway, het klinkt nu wel allemaal erg negatief dat was het uiteindelijk helemaal niet.

Ik heb vier heerlijke dagen gehad met.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!