Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 16 december 2012

Van Sinterklaas en het badhuis

Jó napot.

Ondanks de Hongaarse begroeting die ik u hierboven meegaf, is het niveau van mijn Hongaars de afgelopen maanden nauwelijks gestegen. In de supermarkt voel ik me ongeveer net als de Pool die in Nederland bij Aldi of Lidl wat schichtig op de kassa kijkt om er zo achter te komen welk bedrag er afgerekend moet worden.

Soms probeer ik er nog weleens een ‘goedemorgen’ uit te brengen in het Hongaars, maar het probleem is dat men er dan automatisch van uit gaat dat je ook daadwerkelijk Hongaars spreekt. En die uitdaging die daarop volgt, ga ik liever niet aan. Vandaar dat ik me dus gemakshalve liever onwetend opstel.

Hoewel de taalbarrière dus nog weleens problematisch kan zijn, moet ik u eerlijk bekennen dat ik er inmiddels ook wel gewend aan ben.

Immers, alles went, behalve........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!