Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 15 december 2012

Ladderstad

De stad heeft haar Kersttooi weer aangedaan en zoals altijd is het prachtig!
Elk stadsdeel heeft haar eigen keuze gemaakt in de verlichting, boompjes, bomen, ledlampjes, Kerststallen, alles dat zo mooi past in deze tijd van het jaar.
Vroeger verbeeldde ik me altijd dat ik aan de rijkdom van versiering kon zien of ik van een luxe stadsdeel naar een armer stadsdeel liep, maar dit jaar lijkt het overal even uitbundig. Net of er geen crisis is en nergens armoede.

Van de week reden we met de tram langs Kerepesi begraafplaats in het 8e district en daar stond een rij. Nergens lampjes te zien, nergens versiering, alleen een lange rij met kleumende wachtenden achter een klein bestelwagentje met warme soep en brood. De "gelukkigen" stonden op de leuning van een parkbank of op een vuilnisbak hun kommetje leeg te eten.

We vroegen ons af waar ze na het kleine maaltijdje naartoe zouden gaan. Naar hun kartonnen doos onder de struikjes in het park, als ze geluk hebben naar een ondergrondse oversteekplaats waar het iets minder waait of misschien naar hun verzameling kleedjes en vodden onder één van de viaducten?

Normaal zag ik de versierde stad pas op 1 van mijn korte.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!