Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 17 november 2012

Agnes Tarnai, van Hongaars plattelandsmeisje tot expat

A ls kind van communistisch Hongarije groeide Agnes Tarnai op op het platteland. "Erop terugkijkend ben ik gelukkig dat ik mijn jeugd op die manier heb mogen beleven. Het contact met de natuur, het steeds buiten kunnen zijn in de zomer... Het comfort van de westerse wereld was ons vreemd, maar wat een mens niet kent, mist hij niet. Niet dat we compleet onwetend waren, maar met de westerse way of life hadden we geen ervaring."

Voortstuderen deed Tarnai in de tweede grootste stad van Hongarije, Debrecen. Ze studeerde er Engels en Duits. "Ik heb er een diploma als taalleerkracht behaald, maar heb nooit voor de klas gestaan. Dat was ook niet mijn bedoeling, ik had voor talen gekozen omdat ik daar achteraf veel kanten mee uit kon. Lesgeven werd het dus niet, wel werken voor de Hongaarse automobielclub, in Boedapest. Om een bijkomend inkomen te hebben ging ik motorsportartikels vertalen en begon ik motorsportwedstrijden bij te wonen, waar ik als tolk fungeerde. Niet dat ik een fan was: ik ben erin gerold omdat de Hongaarse automobielclub en de National Motorsport Association hun kantoren deelden."

Formule 1

Ongeveer in die periode, midden jaren 1980, begonnen de onderhandelingen voor.....

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!