Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 20 september 2012

'Ik ben onschuldig, laat me met rust'

'Nem szeretek politizálni', een uitspraak die veel Hongaren zullen herkennen. Een tijd geleden had ik met mijn vriend Thomas Escritt, een Britse journalist die regelmatig over Hongarije schrijft, het over de bredere betekenis van de uitspraak. 'Naast het feit dat het woord politizálni in het Engels niet bestaat, is het moeilijk te vertalen omdat de semantiek anders is', zei hij.

Volgens hem ziet men praten over politiek in Noord-Europa als iets saais; in Hongarije is het gevaarlijk. 'Nem szeretek politizálni' betekent daar zoiets als: 'ik ben onschuldig, laat me met rust.'

Het politieke landschap in Hongarije is...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!