Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 16 april 2012

Vakken, Boedapest en de Hongaarse Batavierenrace

Dag zeer geachte lezer,

Hierbij weer een bericht uit Hongarije, een vrij lange deze keer. De Paasdagen liggen alweer een week in het verleden, hoewel ik begrepen heb dat het weer niet meezat, hoop ik toch dat jullie er van genoten hebben. Ik heb hier in Hongarije weer genoeg beleefd de afgelopen twee weken, dus ik pak de draad op bij de zondag van 2 weken geleden.

Met bijna de hele groep zijn we met een stoomtreintje vanuit Miskolc naar Lillafüred gegaan, een vrij toeristisch plaatsje. Miskolc ligt aan de voet van de bergen. Bij bergen moet je je niet de Alpen voorstellen, maar voor Nederlandse begrippen mag je het toch wel bergen noemen. Lillafüred ligt in de bergen en we hebben daar de grotten bekeken. Het de weerwijsheid ‘April doet wat hij wil’ geldt ook in Hongarije, het sneeuwde! Het waren maar een paar vlokken een half uur lang, maar de Filipijnse Rodrigo was erg blij dat hij voor het eerst sneeuw zag.

In de week die volgde hebben we het eerste vak hier al weer afgerond. Op woensdag zijn we op excursie geweest naar de afvalwaterzuivering van Miskolc, wel interessant om zoiets een keer van dichtbij te zien, maar ik herinner me vooral nog dat het er erg stonk. Daarna kregen we een lunch aangeboden in Tokaj, de belangrijkste wijnstreek van Hongarije.

En we kregen ook een rondleiding over..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!