Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 28 april 2012

Tot Budapest

Nou, Hongarije bracht weer leven, zodra ik de grens over ging was het net of iedereen hier was, zo druk en levend. Volop restaurantjes, pensionnetjes , zimmer frei , kortom het leefde weer. Ik moest nog 20 km naar de camping maar hier was op die 20 km meer te zien dan de 120 in Slowakije. Op de camping was ik de eerste gast van het jaar. Ze waren wel open maar door het slechte weer was er nog niemand geweest. (die avond zijn er nog 7 gasten gekomen.

Het onvangst was in het nederlands door een hongaarse die nederlands geleerd had via een LOI cursus, en ze had voor een nederlands bedrijf gewerkt uit Veghel. (CHV) Toen ik vanmorgen ging riep ze nog houdoe na. De tocht vandaag ging naar Budapest. Veel door dorpen gekomen waar veel te zien was . van mooie kerkjes tot een ooievaar op een nest. Wel is het hier een stuk drukker en ik moet ook meer op de weg fietsen maar het verkeer valt wel mee. er wordt goed rekening gehouden met een fietser.

Soms ligt er een fietspad langs de weg maar die zijn over het algemeen slecht en kunnen goed zonder waarschuwing eeneens ophouden. Ongeveer 20 km voor Budapest was het fietspad maar dit was zo slecht dat als ik harder ging dan 12 km dan kwamen mijn achtertassen mij voorbij.

Eenmaal in Budapest fiets je langs.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!