Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 28 maart 2012

Nederlandse zeilers redden Hongaarse kanoër

Afgelopen nacht (Nederlandse tijd) heeft op Antigua de bemanning van het Nederlandse zeiljacht Anna Sophia de Hongaarse oceaanroeier Gábor Rakonczay meer dood dan levend uit zijn kano gehaald. De man was onderweg van Europa naar het Caribisch gebied in een poging als eerste de Atlantische Oceaan over te peddelen in een kano. Dit meldde zojuist onze correspondent Annelies van Ruitenbeek, co-schipper van de Anna Sophia.

Zestig dagen op zee

Op de website van de Anna Sophia zegt de avontuurlijke peddelaar: “Ik was zestig dagen op zee, na twee weken al kapseisde de boot, ik heb geen apparatuur meer, niemand weet waar ik ben, hebben jullie een telefoon, ik moet mijn vrouw en familie bellen.”

Uitgeput

Via de satelliettelefoon doet Annelies haar relaas: “We liggen bij Antigua voor anker als we.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!