Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 24 maart 2012

Logica

Vandaag is het, bij hoge uitzondering, weer eens mijn beurt voor een bijdrage. Dat ik gedonder heb met mijn rijbewijs hier zal je uit de bijdrage van Míp wel hebben begrepen. Leuke ervan was dus dat zij prompt tot waarnemend chauffeur werd gebombardeerd en dat ik slechts hoefde ‘bijzitten’.

Gewapend met de gestempelde papieren van de huisarts gaan wij dus de eerstvolgende ochtend dat het loket geopend zal zijn naar het stadhuis van het stadje waaronder wij ressorteren en melden ons aan de balie. Daarachter bevind zich een giga dragonder die nog net kans ziet een stuk pizza van de bakker terug te frommelen in het folie achter haar toetsenbord en dat om half negen in de ochtend . Wat we willen? We tonen de papieren en het verlopen rijbewijs.

Ze pakt een overschrijvingsformulier en vult daar slechts het bedrag in ’4.000 forinten’ en overhandigt dit onder het mompelen van “Posta”. Lichtelijk geïrriteerd vraag ik of de pinautomaat het dan niet doet en zij herhaald slechts “Posta”. Dan vraag ik haar ook nog hoelang dat nieuwe rijbewijs gaat duren en zij antwoord een weinig nors… “Dertig dagen”.., het standaardantwoord op vele vragen.

Zwaar de kolere erin rijdt Míp dus naar het postkantoor om.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!