Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 17 december 2011

Het "idyllische" landleven

Vóórdat we naar Hongarije verhuisden riep ik het vaak: wat leuk straks: kippetjes voeren en eitjes rapen en zo...... Dat idyllische plaatje kwam de hele zomer aardig overeen met de werkelijkheid. Maar nu is het winter en nog niet eens zo erg koud. Onze kippetjes zijn er mee gestopt om hun eitjes te deponeren waar het hoort: in de legnesten. Op de meest vreemde plaatsen vind ik nu af en toe een ei: In een hoekje van het schapenhok, in de stro-opslag (daar moeten ze echt heen vliegen) of gewoon, ergens op het erf.. OK daar valt nog mee te leven.

Het weer verstoort het idyllische plaatje ook behoorlijk: de laatste weken is het regenachtig weer. Omdat we hier op leemgrond zitten, verandert onze tuin daarmee helaas in een grijze, drassige glijbaan. Al een paar keer, als ik de helling op moet om naar de hokken te gaan, ging ik biina op mijn snuffert, hoe voorzichtig ik mijn stappen ook zet.

Bang voor een........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!