Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 18 december 2011

A legjobb flódni!

Geen recept deze keer maar wel weer een heerlijk taartje. Ik was een paar dagen in Budapest en ik had het al aangekondigd in een vorig blog. Ik zou op zoek gaan naar de beste flódni in Budapest en die zou zich bevinden in de Wesselényi ut op nummer 13.

Uiteraard midden in de Joodse wijk want een flódni is een van oorsprong Joods gebakje. Het is een taartje dat bestaat uit laagjes. Een laagje maanzaad, noot en appel, gescheiden door heel dun deeg en afgemaakt met een klein beetje jam. Ik heb niet heel veel flodni's geproefd, hier in de buurt zie ik ze bijna niet en mijn flódni ervaring in BP is tot nu toe beperkt tot 4 cukraszda's.

Na de flódni in de Wesselényi ut heb ik voorlopig een echte nummer 1, a legjobb flódni!

De straat is van alle kanten goed te bereiken, ik ging met tram 4 naar de halte met de naam van de straat en liep het stukje tot numer 13. Sowieso is het daar leuk om te wandelen.

Als de cukraszda Noé, want zo heten ze, niet zo'n mooi.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!