Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 28 november 2011

Studeren in Boedapest is als Hongaarse wijn

Wanneer ik op een feestje vertel dat ik mijn master politicologie in Hongarije heb gehaald, krijg ik vaak een niet begrijpende blik terug. Of misschien een beleefd “goh, interessant, maar wáárom Hongarije?”. Ondanks haar vele nobelprijswinnaars, schrijvers, dichters en componisten, en een van ‘s werelds grootste goochelaars, staat Hongarije niet direct bekend om haar internationaal gerenommeerde opleidingen. “Met uitstekend Nederlands onderwijs of uitstekende studies in Engeland of Amerika, is het toch vreemd om voor een vrij onbekende universiteit in Centraal Europa te kiezen?”, vroeg een journalist me laatst, die een reportage maakte over de regio.

Toch koos ik hiervoor. Ik haalde mijn master in politicologie aan de Central European University, een Amerikaanse universiteit in Boedapest. Hier heb ik excellent onderwijs genoten en maakte ik niet alleen deel uit van een international bubble, maar ook van de razendsnelle politieke en culturele ontwikkelingen in Centraal en Oost Europa.

CEU is twintig jaar geleden, vlak na de val van de muur, opgericht. Een enorme donatie van de oorspronkelijk Hongaarse, maar Amerikaans genaturaliseerde, hedgefund miljardair George Soros, en een organisatie van.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!