Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 11 oktober 2011

Tokaj

’s Avonds zijn we vertrokken naar Tokaj, waar we op dit moment verblijven. Volgens de TomTom toen we vertrokken, zou de rit 3 uur duren. Door vertraging rondom Budapest hebben we er 4 uur over gedaan. We kwamen dus pas om kwart over tien aan in het hotel om in te checken en zijn maar op de kamer gebleven.

Vandaag zijn we naar de Zoo in gegaan. Wat een mooie dierentuin is. Ook maakte we daar het een en het ander mee. Zoals een Nijlpaard ging zig verliggen en het werd in no-time een Methaanfabriek. Na hier zo’n 4 uur rond te hebben gelopen, zijn we doorgereden naar Debrecen. Op internet hadden we gelezen dat dit één van de grootste steden van Hongarije is. Na wat rondgelopen te hebben zagen we een eetcafé met dezelfde naam als ons favoriet in Székesfehérvár, de Belgian Beer Café. Het viel een beetje tegen, zowel het café als de stad, ik had waarschijnlijk wat hogere verwachtingen.

Nadat we hier klaar waren met het eten, heb ik teruggereden naar het hotel in Tokaj. Hierna heb ik heerlijk ontspannen in de Sauna. Nou ja.. ontspannen…, toen Stan en ik van plaats wisselden, kwam ik hoger te liggen. En wat deed Stan, hij gooide 1..2..3…4...5 ,ow wacht de eerste was een halve, dus 6 lepels water over de Stenen. Ik heb het zo’n 5 minuten uit kunnen houden, maar toen moest ik er toch echt wel uit vanwege ik last kreeg van mijn ogen.

Nadat we klaar waren met de sauna, zijn we (net) even naar het café gegaan en hebben nog wat gedronken. Helaas zagen we maar 1 café in het straatje, wat een Bikers café was. Maar goed, een half uur te hebben gezeten zijn we maar terug naar het hotel gegaan en ben ik begonnen met dit alweer een heel lang verhaal.

Morgen zijn we van plan om naar de Domica grot te gaan..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!