Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 28 september 2011

De komkommertijd - Het Balatonmeer

De komkommertijd. Meneer van Dale vertelt ons dat dit een periode is waarin weinig gebeurt op politiek vlak. Veelal vindt de komkommertijd plaats in augustus, omdat politici op vakantie zijn. Mijn persoonlijke komkommertijd vindt plaats in wat ik mijn persoonlijke zomer kan noemen. Ondanks dat de colleges inmiddels -goddank- begonnen zijn, is er op het vlak van de politieke betrekkingen van Cora weinig te melden.

In het weekend van 17-18 oktober vertrok ik samen met een delegatie Erasmusstudenten, die allen de komkommertijd wilden ontlopen, naar het Balatonmeer. Eigenlijk is de term 'Balatonmeer' een pleonasme omdat de laatste lettergreep 'meer' in het Hongaars betekent, maar voor het verhaal houd ik het bij Balatonmeer.

Het Balatonmeer dus, het grootste meer van Midden-Europa, dat zich slechts op anderhalf uur rijden van Pecs bevind. Een paar van mijn mede Erasmusstudenten hebben een of twee ouders die van origine Hongaars zijn, waardoor zij goede banden met het land hebben. De jongen die het tripje naar Balaton organiseerde is een Duitser van Hongaarse komaf, wier familie een huisje aan het meer heeft. Zodoende was de overnachting makkelijk geregeld: 22 mensen, in een eengezinswoning.

De komkommertijd.....

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!