Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 23 september 2011

Boedapest en Hongaarse wijn

Ik ben in augustus met het vrouwtje naar Boedapest geweest. En natuurlijk was ik geïnteresseerd in de Hongaarse wijnen. En ik heb er een paar geproefd. Het hoogtepunt was echter een gastronomische combinatie : warme gebakken ganzenlever (wat een zeer typisch hongaars gerecht is, vergezeld met een glaasje Tokaj-Aszu 5 puttonyos. De ganzenlever mag maar even de pan gezien hebben en was vergezeld van een sausje waarin de wijn ook al verwerkt zat. Alleen al dit terug neerschrijven doet mij terug het water in de mond krijgen.

Egri Bikaver is Hongaars voor stierenbloed en deze wijn is niet slecht, maar je hebt het daar in alle soorten. Wat mij het meest is bijgebleven is de mindere bekend Villány. Ik proefde er een Cabernet Sauvignon fles die vergelijkbaar is met sommige top-Bordeaux.

Wat je daar zeker moet bezoeken als wijnliefhebber is het The House of Hungarian Wines - Buda Castle.

En zeker zeggen dat.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!