Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 29 augustus 2011

'Intensive'

Zo, het is inmiddels wel weer tijd voor een update vanuit het zonnige Budapest. Bedacht me net dat ik alweer op de helft van de taalcursus zit. Ik heb echt zo'n idee van 'waar zijn de afgelopen twee weken gebleven'

Ik heb nu wel door waarom ze de taalcursus 'intensive' noemen (EILC=Erasmus Intensive Language Course). En dan heb ik het niet alleen over de taallessen zelf.

Hongaars is toch wel heel anders dan de talen die ik tot nu toe geleerd heb. Ze werken veel met achtervoegsels en zoveel accenten en klanken dat het nogal onmogelijk wordt om het ook maar een beetje duidelijk uit te spreken. Maar ben wel echt blij dat de cursus doe. Ik kan nu in de winkel al een stuk beter begrijpen wat wat is enz.

Vanuit Erasmus hebben we een aantal tutors 'gekregen' en zij regelen........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!