Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 31 mei 2011

Hongarije

Ongeveer 2 weken terug was het opruimdag. Dat zal ieder wel hebben denk ik, maar hier in Hongarije is het zo dat elke regio een bepaalde dag heeft dat de inwoners gratis hun grofvuil aan de kant van de weg mogen zetten.(Ziet er heel fraai uit allemaal, ahum) Dit wordt dan door de gemeente opgehaald en zit al in de jaarlijkse prijs van vuilnis inbegrepen. Ze betalen hier 10.000ft per jaar, wat ongeveer bijna gelijk is aan €40. Volgens mij geen geld toch?

Anyway, ook de familie Kiss sloeg aan het opruimen (alhoewel, Dini en ik waren de meest opruimende van het stel). Ik kon als een opruimliefhebber mijn hart op halen, haha. Het resultaat was zichtbaar aan de kant van de weg: een grote hoop had zich verzameld. Het enige "nadeel" hievan is dat de zigeuners hier als vliegen op afkomen. Dit is hun tijd van het jaar: ze rijden in busjes rond om overal het ijzer en het goede spul tussen uit te halen. Het ijzer smelten ze dan om en verkopen ze, wat eigenlijk best wel slim is. Maar het gaat er meer om dat ze geen dankje wel kunnen zeggen en nog eens een troep achter laten, want ze klauwen alles uit en maken er een nog groter rotzooi van.

Hier zijn ze het blijkbaar gewend, maar ik keek in ieder mijn ogen uit......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!