Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 18 februari 2011

Pálinka

Nou, ik heb hét traditionele drankje van Hongarije uitgeprobeerd: Pálinka.
Het is een vruchtenbrandewijn met een alcoholpercentage van minimaal 37,5% anders heb je niet de echte te pakken. We zijn er nog niet helemaal uit hoe je 't nou precies moet drinken, want in de club waar we gister waren wordt het als shotje aangeboden. Gewoon in een keer achterover dus.

Maar toen ik 't net op wikipedia opzocht stond er dat het lijkt op Nederlandse jenever. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand jenever in een keer achterover heb zien gooien, dus misschien is het niet de goede manier. Hoe dan ook; het is wel stevig spul, maar ik vond het best lekker eigenlijk. Van de zomer gaat er dus zeker een fles mee terug! Tegen die tijd heb ik ook vast alle soorten uitgeprobeerd, dus dan kan ik de lekkerste meenemen. Jullie begrijpen natuurlijk dat het een gezellig feestje was gister, dus vanavond blijf ik lekker thuis om nog even bij te komen. Ik lag vanmorgen pas om 5 uur in m'n bed en ik moest om half 12 weer op school zijn, een kort nachtje vond ik..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!