Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 31 januari 2011

Oorverdovende stilte op het Hongaarse platteland

Vol vooroordelen over ‘het Oostblok’ reisde Boukje Bunders (42) een paar jaar geleden naar Hongarije, alleen om er een hondje te kopen. Inmiddels woont ze een jaar met haar man Prem op het Hongaarse platteland. Boukje schildert er en haar man Prem fotografeert de plaatselijke zigeuners.

‘In Nederland was ik yogadocente en Prem tatoeëerder. Nu leg ik mij toe op tekenen en schrijven en de yoga doe ik lekker voor mezelf, hoewel de dorpskinderen in de zomer graag een robbertje meedoen.

Prem heeft zijn tattoo-machines na zo’ n dertig jaar intensief gebruik aan de wilgen gehangen en brengt nu, naast het veelvuldig grasmaaien, met fantastisch mooie foto’s het zigeunerleven in beeld. Dit doet hij zo vakbekwaam en liefdevol dat ik denk dat het niet onopgemerkt zal blijven.

Vooroordelen

Als je mij een paar jaar geleden had voorspeld dat ik op het platteland in Hongarije zou wonen, zou ik je voor gek hebben verklaard. Ik wist niet eens precies waar het lag en stelde me er een armoedig zootje ellende bij voor. Het 'Oostblok', wie wil daar nou naar toe.

Zo’ n tweeënhalf jaar geleden was ik voor het eerst in Hongarije.........

Oorverdovende stilte op het Hongaarse platteland | Radio Nederland Wereldomroep