Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 23 januari 2011

Een half jaar voorbij...

Iedereen wil weten hoe ik het vond, hier in Hongarije. Maar dat is zo’n ontzettend moeilijke vraag om te beantwoorden! Als ik eerlijk moet antwoorden: ik ben niet van Boedapest en Hongarije gaan houden, maar natuurlijk heb ik wel een speciale band gekregen met de stad en het land. Voor toeristen is Boedapest zeker een aanrader: als je een week of twee weken in de stad bent, is het geweldig. De sfeer is te gek en er is zoveel moois te zien. Maar achter die façade is ook de armoede terug te vinden en de niet zo fraaie restanten uit het verleden.

En dan is Boedapest nog ’t Gooi van Hongarije, want vanuit de trein heb ik plekken gezien die meer weg hadden van het Openluchtmuseum in Arnhem dan van een fatsoenlijke leefomgeving. Toch ben ik heel blij dat ik hier terecht ben gekomen, want hoewel ik niet zoveel wist van Hongarije, had ik toch heel veel vooroordelen over het land. Dat het grijs, arm, treurig en saai zou zijn, blijven steken in de tijd van het communisme (waar ik overigens ook heel weinig over wist). Natuurlijk zijn die vooroordelen deels waar gebleken, zoals ik al zei. Maar Hongarije is ook druk bezig om aansluiting te vinden met landen die het in het verleden niet zo zwaar hebben gehad. Want dat is belangrijk om te onthouden: het is pas twintig jaar vrede in Hongarije, en iedereen die ouder is dan ik heeft nog onder het communisme geleefd. Echt een vreemde gedachte...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!