Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 24 december 2010

Vuurwerk van Katy Perry in Boedapest

Toen een groep studenten uit Leeuwarden onlangs door Boedapest trok, om de stad te bekijken en om kennis te maken met Hongaarse studenten, vroeg een van de studentes aan mij of het klopte dat de videoclip voor de hit Firework van Katy Perry opgenomen was in Boedapest. En ja, dat klopt!

Op mijn vraag aan haar om te beschrijven wat ze aan locaties en gebouwen zag in die clip, want tja, ik had die clip nog nooit bekeken en wist zelfs niet eens wie Katy was. "Een vierkant groot plein met hoge wanden", zei ze. "Met iets van een koepeltje bovenop een van de muren". Ik nam haar en de andere studenten mee naar waarvan ik dacht dat het moest zijn. Zodra de studenten een glimp van de poort zagen die naar de Oroszlános Udvar (Leeuwen Hof) van het Paleis op de Burcht leidt, werden ze helemaal dol..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!