Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 30 oktober 2013

Sziget 2013 was veilig!

Zelf was ik dit jaar op het Sziget Festival in Hongarije. Eén van de dingen die mij opviel was de ruime aanwezigheid van beveiligingsmensen. Ook een rondgang op de campingterreinen leerde mij dat ik niet zo direct sporen van inbraak zag. Vaak worden tenten beroofd door met een mes in de zijkant van een tent te snijden en dan kunnen vrij gemakkelijk spullen worden gepakt. Ik heb geen sporen van dit soort vormen van diefstal ontdekt.

83 aangiften van diefstal

Uit de persverklaring die daags na het festival werd vrijgegeven door de organisatie, bleek dat er in totaal 362.000 bezoekers zijn geweest. Eerder had Antal Horváth, een woordvoerder van de Hongaarse politie, al gemeld dat er in totaal 83 aangiften van diefstal zijn geweest. Hiervan waren er 70 gedaan door Nederlanders.

De Nederlandse media

Dit aantal aangiftes kreeg veel aandacht in de Nederlandse Media. Zo meldden o.a. de NOS, de Telegraaf, Volkskrant, Nu.nl en vele meer dat er dieven actief zijn op het Sziget Festival die het vooral hebben gemunt op de Nederlanders.

De mensen thuis kregen de indruk dat............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!