Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 21 september 2013

Waarom Boedapest?

Er zijn eigenlijk een heleboel dingen waarvan, ik persoonlijk, ervan ben overtuigd dat ze Hongaren niet helemaal snappen. De meest eenvoudige, dagelijkse elementen geven ze een geheel eigen draai aan op een wat onbegrijpelijke manier.

Zo wil het dan ook nog niet helemaal lukken met mijn Hollandse bloed in de Hongaarse supermarkten. Op zich niet een heel groot probleem, aangezien de supermarkten in Boedapest ongeveer dezelfde prijzen aanhouden als in Nederland. Terwijl eten in restaurants of take-away heel goedkoop is. Zelf koken wordt dus niet gestimuleerd, maar dit is geen enkel probleem als je bedenkt dat Hongaren liever niet zo gezond eten.

Maar daarbij is het voedsel in de supermarkten hier nogal misleidend. Zo gebeurde het me laatst dat ik thee kocht, iets waarvan ik dacht dat we daar in heel Europa redelijk dezelfde ideeën over hadden.

Ik kocht bosvruchten thee bij de Spar, wat uitdraaide op een zuurstok roze warme vloeistof die smaakte naar zuurtjes en een soort plakkerig laagje achter liet in de mond. De ijsthee van de Aldi smaakt hier exact het zelfde een slok water uit de Noordzee.

De ingrediënten voor.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!