Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 21 september 2013

Oogkleppen

Deze week liep ik door het buurtje achter het Parlement, zo richting de Magyar Nemzeti Bank. Het plein bij het Parlement is nog steeds een grote bouwput. Met wat fantasie kan ik wel zien hoe het zal worden en ik hoop dat er meer groen zal komen dan ik nu vrees.

Voor de voetgangers zoals ik zijn er wel paadjes gemaakt zodat je in ieder geval fatsoenlijk uit de metro kunt komen. Ook is er een mini paadje afgescheiden, bewaakt door een man in blauw met een lichtgevend hesje. Daar lopen de mannen in pak met mappen onder de arm gewichtig naar hun kamer in het regeringsgebouw.

Ik heb er al vaker gelopen en toch, steeds vallen nieuwe dingen op. In de Honvédutca heb ik blijkbaar met oogkleppen op gelopen.....er staat een geweldig Jugendstil pand en pas nu ben ik er achter dat ik daar naar binnen kan. Een museum van allerlei Jugendstil meubels en accessoires en een prachtig en sfeervol koffie huis erbij.

De dame achter de kassa..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!