Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 26 september 2013

Het klinkt onwaarschijnlijk...

Toen premier Viktor Orbán ruim 3 jaar geleden met een overweldigende meerderheid (>67%) premier werd was de meerderheid van de Hongaren dolgelukkig. Er zou eindelijk iets aan de belabberde Hongaarse positie en economie gedaan worden. Bevriende "verse" parlementariërs hadden zelfs bij mij thuis gepraat over mogelijkheden om, zonder al teveel kosten, de Hongaarse economie te redden en de werkgelegenheidsmogelijkheden uit te breiden. Mijn suggesties heb ik niet of nauwelijks in de parlementaire debatten teruggezien. Niet dat ik alle debatten gevolgd heb, in tegendeel zelfs, ik spreek ook niet genoeg Hongaars om alle woorden op de Hongaarse snelheid en in de Hongaarse ambtelijke taal goed te kunnen volgen. Toch, via de persberichten en, andere dan parlementaire, vrienden ben ik redelijk op de hoogte gebleven.

Door zijn macht als regeringsleider en zijn macht als voorzitter van zijn eigen FIDESZ partij, heeft Viktor een aantal besluiten genomen en moeiteloos doorgedrukt die het niet gemakkelijk hadden met de toets der kritiek. De Euro-commissarissen en het Europese parlement hebben verschillende van zijn maatregelen geblokkeerd en aanpassingen verlangd. Het Hongarije van Viktor is zelfs voor de Europese rechters gedaagd en de Europese Unie heeft de subsidiekranen op druppelen gezet. In hoeverre landen als Hongarije überhaupt (mooi Nederlands woord) lid van de Europese Unie kunnen zijn heb mij al eerder afgevraagd.

Andere maatregelen van Viktor hebben betrekking op de Hongaarse omgang met de internationale instituten, zelfs met het IMF, die ook grote internationale belangstelling hebben genoten, zelfs in de internationale pers.

Het heeft geen zin om alles nog eens naar voren te halen wat..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!