Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 23 augustus 2013

Coen redt kinderen met gevaar voor eigen leven

Almeloër Coen Cornelissen redde in Hongarije op miraculeuze wijze twee kinderen van de verdrinkingsdood in de snelstromende rivier de Donau. Een bedankje kon er na de redding niet van af. Iedereen liep gewoon weg. 'Dagenlang dacht ik: wie heb ik nou eigenlijk gered? Heb ik gedroomd?' Totdat hij later toevallig het gezin tegen het lijf liep.

Coen Cornelissen (42) uit Almelo was met zijn Hongaarse vrouw Krisztina en z'n eigen twee kinderen op vakantie in Hongarije. Gelegen aan een strandje, had hij zijn kinderen gewaarschuwd voor de gevaarlijke draaikolken in de rivier, zo meldt het AD vandaag.

Hard gegil

Onder de warme zon dutte Cornelissen in. Opeens hoorde hij hard gegil. 'In het water hield een meisje de arm van een jongen vast. Je zag gelijk: dit is echte paniek. Ik sprong meteen op, 50 meter sprinten en het water in.'

De minuten die volgden waren huiveringwekkend. Het meisje had de jongen inmiddels losgelaten. Coen wist haar met veel moeite naar de kant te krijgen.

'Tot mijn verbijstering was het strand leeg! In paniek kunnen mensen drie dingen doen: ze verstijven, komen in actie of lopen weg. De meeste mensen liepen weg!

Mijn vrouw en dochter schreeuwden..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!