Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 25 juni 2013

Budapest: Wat viel ons op?

In augustus 2012 viel mijn mond al regelmatig open bij het zien van de prachtige gebouwen in Budapest. Toen tijdens een vakantie, en nu weer tijdens de studieopdracht. Ik kan geen genoeg krijgen van het staren naar de enorme huizen die kunstwerken op zich zijn. In het vliegtuig naar Budapest vreesde ik wel even. Had ik wel zoveel verschillen gezien op mijn vakantie? Wat als het meevalt, en daardoor juist tegenvalt? Maar al op de eerste dag was er rust. We zouden genoeg verschillen ontdekken.

Als eerste de woningen. Daar kun je immers niet omheen. In Buda staan grote vrijstaande huizen. Daar is in Pest geen ruimte voor. Behalve in de districten die het verst van het centrum liggen; al ogen de huizen dan meer als sloppenwoningen. In Pest zijn vooral grote appartementencomplexen. De woningen in Pest zijn daardoor vele malen goedkoper dan in Buda.

Met de metro gingen we richting.............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!