Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 20 februari 2013

Museum Tongerlohuys - Tentoonstelling: Tekens aan de Wand: Ferenc Gögös - Graffiti Art

Museum Tongerlohuys - Molenstraat 2 - 4701 JS Roosendaal

Verwacht geen lappen tekst, ingewikkelde gedichten of ellenlange epistels. Toch staat taal centraal, in dit geval beeldtaal: tekens en symbolen die iets willen zeggen.

In Museum Tongerlohuys kunt u vanaf 24 februari 2013 de tentoonstelling Tekens aan de Wand bekijken. Te zien is werk van de Hongaarse schilder Ferenc Gögös uit de verzameling van Klasema Art uit Wouwse Plantage en werk van verschillende graffitikunstenaars uit de collectie van Henk en Leonie Pijnenburg uit Deurne.

De Hongaarse schilder Ferenc Gögös (1936-2011) werd in het Hongaarse Budapest geboren en woonde sinds 1957 in Nederland: “Na mijn aankomst in Nederland, wonend en werkend in een vreemde samenleving, werd ik bewust van mijn isolement en mijn vreemdeling zijn. Mijn eerste communicatiepogingen verliepen via eenvoudige tekeningen, pictogrammen.

Vanaf dat moment heb ik een grote interesse voor.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor de website van Ferenc Gögös !!!