Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 14 januari 2013

"Hongaren zijn heel beleefd, veel beleefder dan Nederlanders."

"Hongaren zijn heel beleefd, veel beleefder dan Nederlanders."

Ik woon in Hongarije, omdat mijn vader en moeder voor hun werk hierheen moesten. De krant waar ze voor werken had geen Hongaarse correspondent. Misschien ga ik nog wel terug naar Nederland als ik groot ben, maar voorlopig blijven we hier, omdat het hier leuk is.

Ik vind Hongarije een leuk land om te wonen. Het is een heel mooi land, met veel ruimte. Er is geen zee, dat is soms jammer, omdat ik niet naar de zee kan, maar daardoor is er ook niet zo'n koude wind en niet zo veel regen. In de zomer is het bijna altijd mooi weer en in de winter sneeuwt het veel. Dat vind ik heel leuk, dan speel ik graag buiten.

Heel anders dan Nederland

Er zijn hier veel bossen en heuvels en bergen, die heb je niet in Nederland. De dorpen zijn ook anders, alleen maar met losse huizen, niet zulke huizenblokken als je in Nederland veel ziet. In de stad heb je natuurlijk wel huizenblokken, maar in de dorpen niet. De huizen zijn ook anders gebouwd dan in Nederland, niet van baksteen of zo, maar met een gepleisterde buitenkant. De dorpen hier zijn veel kleiner dan in Nederland.

We hebben zelf ook een huis in een dorp en daar wonen........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!