Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 15 december 2012

Verborgen verhalen – Interview met Alma, het Hongaars meisje met een ontnuchterend verhaal

“Hallo Alma, wil je ons heel kort even zeggen wie je bent en hoe jij mij komt te kennen?”

Ik kom uit Hongarije en ik woon in Nederland vanaf februari. Ik heb mijn studie aan de universiteit in Hongarije afgemaakt en daarna ben ik hier heen gekomen. Mijn vriend komt uit Nederland en daarom heb ik Nederland gekozen voor mijn toekomst. Ik doe vrijwilliger werk in de Theater Rietveld en daar heb ik met jou ontmoet.

Nou ja, ik heb al in februari begonnen met het leren van de Nederlandse taal. Ik ging naar de bibliotheek en heb ik boeken geleend dus ik kon thuis oefenen en ik kon met de familie (van mijn vriend) Nederlands spreken. De feit is dat ik vrij snel talen kan leren. Ik heb nooit een cursus gevolgd. Meestal zijn mensen verbaasd over mijn Nederlands. In de basisschool heb ik lang Duits geleerd en dat is vrij gelijk met Nederlands. Dat helpt ook denk ik.

“Maar weet je dat de gros van, of zou ik zeggen bijna alle buitenlanders in Nederland vinden het niet belangrijk om Nederlands te leren? Wist je dat voordat je begon met Nederlands leren?”

Dat vind ik raar. Toen ik hierheen kwam wist ik al dat ik veel minder kans heb om een baan te krijgen of gewoon met de lokale mensen contact te maken als ik geen Nederlands spreek. Meest mensen spreken Engels maar het is toch beter om zijn eigen taal te leren en gebruiken. Ze waarderen het beter ook.

Ik heb ook veel ervaring met......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!