Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 23 december 2012

Kerstvakantie

Het is de morgen van de 23e december en zoals het hoort sneeuwt het. Vanuit mijn bed zag ik wel dat het grijs was buiten maar pas toen ik de gordijnen opentrok kwam de verrassing. Een dunne maar gestage sneeuw bui die lijkt te blijven liggen.

Kerst is ook de Beigli tijd, het mooie ingerolde Hongaarse Kerstgebak. Traditioneel is de vulling met noot of maanzaad, maar hier in de stad zie ik meer smaken voorbij komen, kastanje, kokos, maanzaad/zure kers en noot/sinaasappel.

Echte Hongaren kopen het natuurlijk niet maar maken het zelf.....alhoewel, als ik de rijen zie bij de diverse cukraszda's, dan voel ik mij als buitenlander toch niet alleen want mijn mede kopers zijn gewoon Hongaar en laten het Beigli bakken aan anderen over.

Ik kocht ze bij Auguszt, wat mij betreft de beste.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor de website van de Auguszt Cukrászda in Boedapest !!!

KLIK HIER voor de website van de Auguszt Cukrászda in de Fény Utca !!!

KLIK HIER voor meer informatie over de Auguszt Cukrászda in de Wikipedia (Hongaars) !!!