Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 27 december 2012

Kaarslicht en orgelmuziek

En daarom ging ik nu met Kerst en de eerlijkheid gebiedt dat ik ook ging omdat ik aan de voet van de prachtige Mátyás templom woon en de Hoogmis daar heel speciaal is.
Ik ging vroeg want ik had geen zin om de anderhalf uur te staan en zo druk is het hier meestal wel. Achter in de Kerk was het orkest opgesteld en het koor en voor, bij het altaar was het mooi versierd.

De mis was gedeeltelijk in het Hongaars en gedeeltelijk in Latijn.

En gek genoeg, net als vroeger, dwaalde ik ook weer af en keek om me heen. Er was veel bont, in alle kleuren en smaken, in jassen, dassen en mutsen. Voor mij zat een mevrouw, een zwarte jas en handschoenen, om haar nek een vosje. Het vosje ging af en werd op de stoelleuning gehangen. Het bekje naar mij toe. Ik kreeg oogcontact met het vosje dat daar een beetje zielig en oud hing. Ik maakte een gebaar, dat ik het ook niet kon helpen, dat ik niet zo ben van bont en ik wees het vosje even subtiel op mijn wollen diervriendelijke dasje.

Ik dacht even dat het vosje knipoogde maar toen.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor meer uitleg over de Matthiaskerk (Mátyás-templom) in de Wikipedia

KLIK HIER voor de website van de Matthiaskerk (Mátyás-templom) !!!



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!