Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 22 december 2012

Het jaar 2012 in vogelvlucht!

Donderdagavond had ik een kerstdiner met collega's. Met 2 taxi's op weg naar restaurant Almárium (Almárium Bisztró - Étterm), een typisch Hongaars restaurant. We kregen een hele lange tafel waar we met zijn allen aan konden zitten. De baas hield een speech in het Hongaars, maar gelukkig had ik mijn eigen Engelse tolk waardoor ik toch meekreeg wat er gezegd werd.

En toen kwam het, ik denk dat we wel 10 gerechtjes hebben gekregen! Onder andere, pompoensoep ( heel lekker), riviervis gerecht ( ik ben niet echt een vis liefhebber maar dit was echt overheerlijk!) Telkens nadat ik dacht ah dit zal vast het laatste gerechtje zijn, kwam er weer iets haha. En de wijn en palinka werd ook telkens maar bijgeschonken ( jaja ik heb palinka geproefd en ik moet zeggen het is niet echt heel super, maar ook niet vies). Je hebt heel veel verschillende soorten smaken, bijv. zwarte bes, aardbei, abrikoos en nog veel meer). De zwarte bes was wel lekker!

Een collega had ook voor iedereen een persoonlijk cadeautje, een koekje in de vorm van wat op die persoon van toepassing is. Haha en wat kreeg ik, een koekje in de vorm van Heineken, omdat ik uit Nederland kom :P Ohja dit was eigenlijk iets wat mij had kunnen gebeuren ( en ik weet zeker dat denken jullie ook nadat jullie dit gelezen hebben) maar ik was het niet haha!

Een collega wilde wat water uit zo'n bus pakken waar je een knop moet indrukken en dan je glas er onder houden. Nou haha, ik weet niet wat ze deed, maar ze spoot én de baas en een andere collega nat! Kwartier later probeerde haar vriend dit ook en it's in the family denk ik, want ook hij spoot een collega nat.

Vervolgens zei ik tegen mijn baas.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor de website van het Almárium Bisztró - Étterm !!!

Almárium Bisztró - Étterm

1143 Budapest, Gizella út 42-44.

Telefoon: 06-20-929-4304