Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 19 december 2012

Budapest is een apart land!

Na een douche en mini ontbijt zijn we met de bus naar Buda gegaan.

We hebben daar het Hospital In The Rock (Sziklakórház Múzeum) bezocht wat echt een beleving was. Mensen die mij al lang kennen kunnen beamen dat ik geen fan van bloed ben.. maar in een oud ziekenhuis dat werd gebruikt in de tweede wereld oorlog én in de koude oorlog zou ik toch geen bloed tegen komen? Nee, maar wel nep bloed op enge poppen.

Ik was dus in no time misselijk en stond te shaken als een malle. Gelukkig voor mij was het ‘enge’ gedeelte met die rare poppen daarna redelijk snel voorbij en kwamen toen bij de Duitsers terecht. Die bleken vanuit dit ziekenhuis ook een geheime bedoeling te runnen, die Duitsers zitten ook overal he!! Op het eind wilde ik het verhaal wat we hadden gehoord even nachecken bij Hanne of die het ook had begrepen.. werd mijn vraag zomaar door een kerel achter me in het Nederlands bevestigd.

En dan heb je door dat ook de Nederlanders overal zitten! Als je dat doorhebt, ik althans, loop je de 10 minuten daarna rustig verder zonder iets te zeggen omdat andere mensen het nu ook kunnen verstaan! SHIT!!

Na een uurtje waren we door het museum heen en hebben we.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor de website van het Sziklakórház Múzeum Budapest !!!

KLIK HIER voor Atoombunker en andere grotten !!!



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!

Hospital in the rock and atomic bunker Budapest - Sziklakórház Budapest



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!

Cities of the Underworld - City of Caves - Budapest



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!

Cities of the Underworld - City of Caves - Budapest

The Rock Museum Budapest - Sziklakórház Múzeum Budapest

Budapest, Hungary is a burgeoning Eastern European metropolis sitting on top of an ancient secret - a secret that dates back to the dawn of time.

The caves beneath Budapest were formed during the ice age and everyone from the cavemen to the communists have moved their city into the depths of this parallel world.

Host Eric Geller has special access into this sealed up time capsule - where he'll uncover a top secret World War II hospital, find the source of the boiling healing water used by both the Romans and the Turks, and see the layers of support added throughout the centuries to keep today's world from falling into the one buried below.

Narrated by Eric Geller