Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 3 oktober 2012

Boeda of Pest?

Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik nou precies ben, in Boeda of in Pest. Ik denk in Pest want aan de andere kant van het water liggen de citadels en kastelen en ik heb begrepen dat Boeda vroeger de hoofdstad van Hongarije was. Pas toen er in de 19e eeuw een brug tussen beide steden werd gebouwd werden de twee steden en begon Boedapest.

De kant waar mijn hostel zit is een beetje mistroostig. Je kan zien dat het vroeger heel rijk en mooi is geweest, maar net zoals wel meer in het oosten ligt het er verslonst en grauw bij. De toeristische stukken daarentegen hebben na de val van het communisme al wel hun welkome lik verf gekregen en zien er een stuk indrukwekkender uit. Ik ben de Donau over gestoken met die allereerste brug die ik al noemde. En kwam aan de overkant een funicular tegen.

Weer zo’n schuine tram tegen.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!