Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 11 oktober 2012

Bericht uit Boedapest

Hongaars

Ik doe mijn best. Echt waar. Maar na twee maanden Hongaarse les bak ik er nog niet veel van.

Ik maak wel vorderingen ten opzichte van mijn absolute beginnersniveau in september. Toen zag ik alleen letters die een onbegrijpelijke brij vormden waarvan ik niet eens wist hoe je die moest uitspreken. Nu sta ik blij als een kind te turen naar reclameborden. Aha, een werkwoord. Oh, daar, een zelfstandig naamwoord. En kijk, dat woord ken ik zowaar! In de tram en de metro luister ik naar pratende mensen. Slechts een op de elf woorden klinkt bekend en zo lijken Hongaren vreemde gesprekken te voeren, vol met gaten.

Het Hongaars is een Fins-Oegrische taal. Net als het Fins.

Hongaren en Finnen kunnen echter........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!