Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 17 september 2012

Vaarwel Nederland, Üdvözöljük Budapest!

Bijna 3 jaar na mijn avontuur in de Verenigde Staten ben ik vanochtend begonnen aan mijn volgende reis: een semester in Boedapest!

Met twee volle koffers, Hongaarse Forinten en mijn paspoort in de hand ben ik op maandag 10 september samen met papa en mama naar Eindhoven Airport gereden, om daar vervolgens vol verwachtingen op het vliegtuig te stappen richting Hongarije.
De vliegreis zelf was gelukkig erg goed verlopen, en twee uur later stapte ik dan ook uit op Hongaars grondgebied. En daar was het warm! Poeh, dat zijn we niet gewend in ons kikkerlandje!

Al snel na de landing kwam ik een andere Nederlandse jongen tegen, die in hetzelfde appartement ging wonen als ik, en samen namen we een taxi richting de binnenstad.
Eenmaal daar aangekomen moesten we nog even een half uurtje wachten op de huisbaas. Meteen na zijn aankomt merkte ik al meteen dat dit een enorm warhoofd is. Na inmiddels 2 dagen in het appartement te hebben gezeten heb ik nog steeds geen huur hoeven te betalen (waar ik zelf natuurlijk niet echt problemen mee heb!).

Hoewel ik absoluut geen beeld van Boedapest had voordat.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!