Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 26 juli 2012

Zwarte longen in een groen bos

Vandaag was ik in de TBC en longen kliniek in Budapest. Zoals vaker bij de longen liggen ze prachtig! Ik was er al ooit in de buurt geweest met bus 22 tot aan de grens van de stad. De kliniek ligt 1 halte eerder maar nu ging ik met de auto. De route ernaartoe is al leuk, duidelijk stijgend, veel groen om je heen, mooie villa's, zelfs een leuk tuincentrum met meer dan zielige takjes en dunne boompjes.

De kliniek heeft een eigen straatje, de Ruststraat vrij vertaald en rustig is het er ook wel. Eigenlijk is het gewoon een voortzetting van het bos, met daarin prachtige kasteelachtige gebouwen die van buiten niet lijken wat ze van binnen zijn.
Ik bedacht me opeens dat ik vorig jaar in Budapest een schitterende Hongaarse film zag, op een avond van de filmclub, en die film speelde in een ziekenhuis, onder andere. Zou me niet verbazen als het dit ziekenhuis was.
Lange, zeer hoge gangen, zeer hoge dubbele deuren. De muren betegeld, brede stenen trappenhuizen met mooi leuningen en zelfs een lift met hekwerkje.

En helaas weer een toilet zonder.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!