Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 15 juni 2012

Afgestapt

Fietsen was 1 van de plannen die ik had toen ik naar Budapest vertrok. De stad is niet de meest fiets vriendelijke, maar toch, er zijn hier en daar mooie fietspaden, er is veel groen, het is gezond en leuk en van huis naar werk en terug zou goed te doen moeten zijn. Heerlijk langs de Donau een frisse neus halen......

Inmiddels ben ik wat verder. Die frisse neus is relatief. De Donau ruikt best lekker en het park voor mijn huis geurt zalig naar vlier en linde. Het groen rondom kantoor is uitnodigend. Echter de stukken daar tussen in die doen je de das om. De bussen laten dikke blauwe walmen na, de trams stinken een uur in de wind en natuurlijk laten de vele auto's zich ook niet onbetuigd.

Sommige fietsers dragen een kapje over mond en neus, dat zou mij te ver gaan, maar soms houd ik de adem wel even in, zelfs als ik zelf in de auto zit en het raampje toevallig open heb.

Toch keek ik naar de route huis werk en terug. Het eerste stuk is prima te doen, mooi langs de Donau en ver genoeg van de rest van het verkeer. De brug, heel goed te doen, een stukje achter langs de grote overdekte markt, nog wel acceptabel....maar dan.

Het fietspad houdt op te bestaan en..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!