Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 29 mei 2012

Zwarte dag.

Anderhalve week geleden merkten we enige commotie in de straat op. Marika, onze overbuurvrouw liep snikkend, door de straat. Oh jee, vast iets met omaatje van de overkant, dachten we.

Omaatje is 92 en woont bij Eva, haar dochter en de zuster van Marika, zoals hier in Hongarije nog heel gebruikelijk is. De meeste Hongaarse woningen hebben een klein huisje op hun land staan, waar oma woont tot ze te overlijden komt. Naast Eva en oma woont Marika, dus oma heeft beide dochters in haar buurt. Ik herinner me dat dat vroeger in Nederland ook zo was, mijn oma vertelde verhalen over haar moeder die bij haar woonde. Nou denk ik dat oma bij je in huis heel gezellig kan zijn, maar in de Nederlandse hutje-mutje-woonsituaties, lijkt het me niet ideaal. Niet voor oma, maar zeker ook niet voor de gezinnen waar ze bij inwoonden. Hier heb je de ruimte en het is toch mooi dat oma wel haar eigen huisje heeft, maar in de buurt is van haar kinderen en kleinkinderen.

Nou was een paar maanden geleden omaatje gevallen.............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!